pühapäev, 2. detsember 2012

Täidega tuunitud pitsisall


Nagu iga tubli eesti naine*, on minu emagi endale haapsalu salli kudunud. Ent kuna ühekordne maavillane lõng, millest sall kootud sai, oli ajapikku kollaka tooni võtnud, palus ema mul sall üle värvida. Teadsin, et košenillitäide ergas fuksia sobib talle kui valatud, mistõttu ei pidanud värvivaliku üle pikalt juurdlema.

Ma polnud varem tervet riideeset korraga värvinud, aga ühekordsest lõngast sall oli nii õhuline ja kerge, et värvi ühtluse pärast ei pidanud ma muretsema. Vett võtsin nii peitsimisel kui värvimisel igaks juhuks umbes 2 x rohkem kui lõnga värvides ehk 8 l 100 g kohta. Olin väga ettevaatlik, et salli mitte ära vanutada, mistõttu hoidsin igasuguse liigutamise miinimumini.

Kaalusin salli ära ning peitsisin 10% maarjajää ja 5% viinakiviga. Värvitäisid võtsin 8%, värvivee valmistasin vastavalt Leena Riihelä retseptile. Kauni lõpptulemuse saavutasin Meelilt laenatud salliraamiga (aitäh!!). Lõunaameerikalik toon sobis põhjamaisele pitsile üllatavalt hästi :)

*Mina pole kaugeltki nii tubli.

1 kommentaar:

Meeli ütles ...

See sall oli päriselus veelgi ilusam :D.

Related Posts with Thumbnails