neljapäev, 26. veebruar 2009

Tuumatalvekäpikud

Need käpikud on Tõsised Tegijad - voodriga. Samas oli neid nii lihtne kududa, et isegi mina sain hakkama :P

Õpetus oli suvises Spin Off'is (Theresa's lined mittens). Vaja oli kedrata kahte sorti lõnga. Kinda välimise osa jaoks veidi jämedamat ja laugema keeruga, et annaks tiheda ja soojustava koe. Voodri jaoks veidi peenemat, pehmemast villast ja tihedama keeruga, et vastu nahka mõnusalt sile ja pehme tunduks. Nii pealmise osa kui ka voodri sai kududa samade varrastega (mina kudusin 2,5 mm varrastega). Tänu sellele, et voodrilõng oli peenem, tuli voodriosa veidi väiksem ning mahtus ideaalselt pealmise kinda sisse.

Pealmise osa lõng on kedratud Kihnu maalamba tallevillast, sisemine Soome maalamba villast. Ma tegelikult ei kedranud ekstra selle projekti jaoks, juhtusid lihtsalt sobilikud lõngad olemas olema, millele rakendust otsisin. Pruun lõng on kedratud ja korrutatud vokil. Voodrilõng kedratud ja korrutatud kedervarrel - juba ammu, eelmisel suvel (mis seletab ka selle suuremat ebaühtlust, ketramisoskused arenevad kiiresti...).

Kõigepealt kudusin välimise kinda. Seejärel pöörasin soonikuosa tagasi, korjasin kinda sisemiselt küljelt silmad teise lõngaga üles ja kudusin voodri. Nii voodri labakäeosa kui ka pöidlaosa kudusin paar rida vähem.

Nüüd mõtlen, et pean endale ka tegema. Koerakarvalõngaga. Sest ma olen külmavares.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ja sina räägid, et ei oska kududa :-). Väga ilusad ja nutikalt tehtud!

Liis ütles ...

Ei, ma ütlesin, et pelgan kudumist :) Mis on tõsi. Aga eks inimene peab ju arenema ja oma hirmudega võitlema.

Eleka ütles ...

Praktiline küsimus - kust saab tänapäeval vokki, kedervart jm sellist tööriista soetada? Mul kahjuks enam vanaema vokki alles pole...

Liis ütles ...

Eleka - teeme nii, et vastan järgmises postituses!

Related Posts with Thumbnails